2008. október 2., csütörtök

Csütörtök

Ma rájöttem, hogy a bürokrácia mindenütt csúnya dolog.
1. Amíg nem jelentem be magam, nincs diák.
2. Amíg nem fizetem be a pénzt, nincs diák. Ezt már megtettem hétfőn neten, de még nem jött át.
3. Amíg nincs diák, addig nincs: bérlet, könyvtár, menza.

Voltam a Meldezettelemért a hivatalban, erre egy roppant ideges ügyintéző: nincs itt, nincs itt! Mondom ok, nem kell bekapni... Aztán átmentem a bankba, mire kiderült, hogy hiába ugyanaz elvileg a BankAustria és az UniCredit Bank Hungary, itt nem férnek hozzá a számlámhoz. És még egy öltönyös úr, mikor mondja neki a kolléganője, hogy mi a baj, visszakérdez, hogy Magyarországon van olyan, hogy InternetBanking?! Nyelvemen volt már, hogy nem a sztyeppéről jöttem, csak százvalahány km-rel keletebbről, de aztán inkább nem veszekedtem, mert a többiek rendesek voltak. Innen betértem a Zielpunktba (Plus volt otthon, mielőtt a Spar bekebelezte), vettem két ásványvizet, majd elmentem a metrómegállóba hetijegyet venni. Ami hétfőtől hétfőig jó, de mivel a 72 órás jegy 13,60, mától vasárnapig pedig még 4 nap van, így hetijegyet vettem 14-ért. Bankkártyával. Mikor kijött a Kunde-Beleg, és rá volt írva, hogy nem jogosít utazásra, kicsit ideges lettem, de aztán egy türelmes srác elmagyarázta, hogy utána nyomja a hetijegyet is. Mindig tanul az ember.
Hogy a reggel még csodásabb legyen, a hűtőből a vajon kívül az összes kajám eltűnt. Ezekután bementem az egyetemre, találkozni Katival, aki 25 perc késéssel be is futott, így csak olyan 10 percet késtünk a tájékoztatóról. Ahol sikerült félig elintézni minden dolog alfáját és omegáját, azaz az AUSWEIS-t. Tehát: ki van töltve, fénykép is van, már csak a pecsét kell, meg vmi matrica, hogy mehessek könyvtárba (még egy matrica) és menzára (még egy matrica). És hogy vegyek bérletet.
Délben vissza a koliba, ahol sikerült összetörnöm a frissen kicsomagolt, ráadásul kedvenc poharam, mert nem bírta a forró vizet. Egy körül vissza, pizza a metrónál (egy roppant kedves török srác szolgált ki minket), aztán Westbahnhof-Schottentor metróval, majd Kati bement az Erasmus-irodába, én meg sétáltam egyet, kezemben a fényképezőgéppel. Eredménye itt.
A Campuson jártam a Hof1, Hof2, Hof4-ban (13 van). Megnéztem, hol van az arab tanszék, voltam is fent - kicsit hasonlít a B épülethez a hely, csak jóval világosabb. Visszafelé betértem a Facultat nevű könyvesboltba, ahol nagy örömömre szuahéli és arab nyelvkönyvek is voltak a perzsa, török, hindi, stb. mellett. Innen visszamentem az egyetemhez, az aluljáróban vettem 1 euróért egy könyvet az osztrák szentekről és boldogokról, majd hazajöttem.

Nincsenek megjegyzések: